182 1395/03/25
متن مطلب

سئو سایت و تگ های تیتر ( heading )

شاید تا حالا برای شما اتفاق افتاده باشد که وقتی از کنار یک دکه ی روزنامه فروشی رد می شوید چشم تان که به تیتر یک روزنامه می افتد به راحتی نمی توانید از کنار آن رد شوید ، پس از حرکت ایستاده و سراغ روزنامه ای که تیترهای جذاب شروع شده می روید . این حرکت را مثال زدم چون به صورت روزانه برای بسیاری از ما رخ می دهد پس اهمیت تیتر را جدی بگیریم .

تگ تیتر برای جدا کردن تیتر صفحه از محتوا کاربرد دارد . موتورهای جستجو مثل گوگل نیز برای این که بتوانند تیتر صفحه را از محتوا تشخیص دهند از میان تگ های html آن کلماتی که بین تگ های h1 تا h6 قرار می گیرد را به عنوان تیتر به حساب می آورند .

چگونه از تگ های تیتر در صفحات سایت استفاده کنیم :

یک رویه برای این که بتوانید از سئو سایت به خوبی بهره مند شوید این است که کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و بر اساس اهمیت آن در تگ های تیتر جاگذاری کنید ، البته جذاب بودن تیتر امری است مهم چرا که شما باید سئو سایت را هم برای متور جستجو و هم برای کاربران خود بهینه کنید . برای مثال من کلمات کلیدی در زمینه طراحی سایت زنجان انتخاب کردم و اگر قرار باشد تمام این کلمات در یک صفحه استفاده شود به ترتیب اهمیت آنها در تگ های h1 تا h6 قرار می گیرند . مهمترین تگ تیتر، تگ H1 است و کمترین اهمیت را تگ H6 دارد. در کدنویسی به زبان HTML تگ‌های تیتر از H1 تا H6 به صورت درختی چیده می‌شوند. به این معنا که اگر یکی از این شماره تگ‌ها را جا بیاندازید (مثلا از ۱ به ۳ بروید) ساختار تیتر به هم می‌ریزد و این موضوع از لحاظ سئو در صفحه مناسب نیست.

برای مثال، اگر سایت شما توسط یک تیتر در H1 و زیرتیتر آن در H3 معرفی شده باشد، سلسله مراتب شکسته خواهد شد، به این معنی که ساختار تیتر منطبق با اصول سئو نیست. کد نویسی باید مانند نمونه پایین باشد:

    <h1>طراحی سایت زنجان</h1>

    <h2>طراحی وب سایت زنجان</h2>

    <h3>طراحی وب سایت در زنجان</h3>

    <h2>شرکت طراحی وب سایت در زنجان </h2>

    <h3>طراحی سایت در استان زنجان</h3>

جریمه گوگل برای تگ های تیتر ممنوعه : 

تگ‌های تیترتان را با کلیدواژه ها پر نکنید.

بیش از یک تگ H1 در یک صفحه استفاده نکنید مگر آنکه واقعا نیاز باشد. صفحات معمولا یک تیتر H1 دارند و دو تا کردن آن باعث می شوند موتورهای جستجوگر فکر کنند هدف این کار شامل‌سازی کلیدواژه های بیشتر برای سئو در چندین تگ H1 است. بهتر است که محتوا به دو موضوع مجزا در صفحات جداگانه با تگ H1 خودشان تقسیم شود. اینگونه هم برای خواننده سایت و هم برای عنکوبت‌های موتور جستجوگر منطقی‌تر است.

تگ‌های تیتر را بصورت متون پنهان استفاده نکنید. هر متن مخفی می تواند برای سایت شما جریمه آفرین شود، بخصوص اگر بخش پنهان، مولفه ای باشد که بر سئو تاثیر بگذارد.

تگ‌های تیتر را در صفحات مختلف سایتتان دوباره استفاده نکنیدتا در هر صفحه سایت‌تان تگ تیتر منحصر به فرد داشته باشید.

محتوایی را که در صفحه تگ H1 تان استفاده می کنید مشابه متاتگ تیتر تان نباشد.

از تگ‌های تیتر برای جلا بخشیدن به متن استفاده نکنید بلکه از آنها برای ارائه محتوای مرتب و ساخت یافته در صفحه استفاده کنید. برای ظاهر بخشیدن از استایل شیت CSS استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی