72 1395/06/30
متن مطلب

کلمات کلیدی خریدار چیست و چگونه می توان پیدایشان کرد ؟

تمامی کلمات کلیدی با توجه به نیاز از ذهن کاربران نشات می گیرند . این ذهن کاربر هست که در زمان جستجو با توجه به بینشی که نسبت به مساله دارد فرمان تایپ کلمات کلیدی را می دهد و ما می توانیم با توجه به نیاز کاربران به اهداف خود در پیدا کردن کلمات کلیدی برسیم .

بعضی از کلمات کلیدی بیان می کنند که از روی یادگیری به ذهن می رسند و بعضی دیگر از روی درخواست کمک . برای مثال به این جملات دقت کنید :

" چگونه از ظروف مسی استفاده کنیم " یا " چرا باید از ظروف مسی استفاده کرد ؟ "

و بعضی دیگر به دانستن یک موضوع علاقه نشان می دهند . برای مثال :

" چرا ترافیک وب سایت من رو به افول است " یا " فواید ظروف مسی ؟ "

نوع دیگری از کلمات کلیدی که در موتور های جست و جو سرچ می شود مربوط به زمانی است که کاربر آماده به خرید است .

به عنوان مثال ممکن است فردی که آماده خرید است کلماتی را اینچنین در موتور جست و جو تایپ کند : " قیمت هدفون XYZ " یا " کد تخفیف ABC" که در آن کلمات XYZ  و ABC نشان دهنده نام های تجاری می باشد . به این بخش از کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی خریدار می گویند .

کلمات کلیدی خریدار چیست ؟

کلمات کلیدی خریدار عبارت است از کلماتی که کاربران هنگام خرید یک محصول یا خدمات در موتور جست و جو به کار می برند . هدف از آوردن کلمات کلیدی خریدار نشان می دهد که جست و جو کننده به صورت جدی در فرایند خرید قرار گرفته است و در حال حاضر از نیاز خود آگاه بوده و به دنبال پیدا کردن راه حلی برای آن می باشد .

بنابراین چرا باید کلمات کلیدی خریدار برای شما مهم باشد ؟ و چگونه می توانید این کلمات را پیدا کنید ؟

قبل از اینکه به این پرسش پاسخ دهیم این تصویر به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید چگونه کلمات کلیدی خریدار در فرایند خرید و چگونه مردم در این فرایند از موتور های جست و جو استفاده می کنند . فرایند خرید هر محصول یا سرویسی را می توان به مجموعه ای از مراحل ساده تعریف کرد . در اینجا من مراحل دلخواه خودم را در نظر گرفتم و ممکن است شما مراحل متفاوت خرید و در عین حال مشابه این مراحل را در جای دیگر در نظر بگیرید :

درد ( موضوع آگاهی ) :

این جایی است که شما می دانید به چیزی احتیاج دارید . برای مثال ممکن است که شما هنگام دویدن متوجه شوید که کفش دوی شما باعث ایجاد درد در پاشنه پا می شود .

جست و جو و جمع آوری اطلاعات :

در این مرحله شما دست به انجام برخی تحقیقات کلی درباره مشکل خود و راه حل آن می زنید . ممکن است شما تحقیقاتی درباره پیدا کردن اطلاعات بیشتری از درد پاشنه ناشی از دویدن انجام دهید " چه نوع کفشی از این درد جلوگیری می کند " یا " پزشکان در این باره چه توصیه هایی دارند " برای مثال کلماتی که برای سرچ استفاده می شود می تواند " کفش برای جلوگیری از درد پا " یا " بهترین کفش دو " و چیز هایی شبیه به این باشد . شما به سرعت در حال تلاش برای جمع آوری اطلاعات درباره این مشکل و راه حل های ممکن آن هستید . شما شروع می کنید به پیدا کردن بعضی کفش هایی که ممکن است به مشکل شما کمک کند و همچنین ممکن است راه حل های دیگری برای این موضوع بیابید . حتی ممکن است شما در رابطه با مشکلتان محتوایی (پست وبلاگ ها ، ویدیو و ... ) از تولید کنندگان کفش بیابید که در آن به مساله شما پرداخته شده است . این محتوای آموزشی می تواند به نوبه ی خود بخشی از یک استراتژی بازاریابی محتوا باشد .

مقایسه و محدود کردن جامعه آماری :

پس از انجام تحقیقات خود در مرحله قبل اجازه دهید بگویم که شما چند مدل کفش پیدا کرده اید که بر روی مشکل شما تمرکز کرده بودند . و در مرحله مقایسه شما شروع به مقایسه کیفیت ، بررسی ویژگی ها و نگاه به برند ها و مدل های مختلف از آن کفشی که پیدا کرده اید می کنید . در این مرحله ممکن است شما کلماتی شبیه " کفش XYZ یا ABC " را در موتور جست و جوی مورد علاقه خود وارد کنید . هدف از این مرحله پیدا کردن کفشی است که دارای کیفیت و ویژگی هایی است که مورد دلخواه شماست .

کاهش خطر و خرید :

زمانی که به مدل انتخابی خود می رسید از نظر شما آماده ی خرید هستید . حالا شما به دنبال یک فروشگاه یا فروشنده ای هستید که بتونید به اون اعتماد کنید به این صورت که این فروشگاه دارای سیاست بازگشت کالا یا ضمانت نامه باشد . در این حالت شما به دو صورت عمل می کنید یا می خواهید از فروشگاه های محلی خود خرید کنید که در این صورت از کلماتی شبیه " کفش XYZ سان فرانسیسکو " یا " کفش دوی XYZ سان فرانسیسکو" استفاده می کنید و یا اینکه شما حساس به قیمت کالا هستید و می توانید منتظر زمان حمل و نقل کالا باشید که در این صورت از کلماتی همچون " بهترین قیمت کفش XYZ " یا " تخفیف ویژه کفش XYZ " استفاده می کنید .

کدامیک از کلمات استفاده شده در متن بالا کلمات کلیدی خریدار می باشد ؟

در مرحله کاهش خطر کلمات کلیدی خریدار به وضوح مشخص شده و علاوه بر این بسیاری از کلمات کلیدی مقایسه شده در مرحله مقایسه در همان زمان به عنوان جست و جوی خریدار استفاده شد ، بنابراین شما می توانید بسیاری از آن کلمات را هم به عنوان کلمات کلیدی خریدار استفاده کنید .

بنابراین برای مثال کلمات کلیدی خریدار به شرح زیر در نظر گرفته می شود :

- " کفش XYZ در مقابل کفش ABC " این جمله به این معنی است که اگر در وب سایت شما یک مقایسه به حق ، قیمت گذاری مناسب و یک دکمه خرید پیدا کنم منجر به خرید من می شود .

- " فروشگاه کفش دو سان فرانسیسکو " به این معنی است که من امروز به دنبال یک محل برای خرید کفش هستم .

- " تخفیف ویژه کفش XYZ " به معنی این است که اگر من وب سایت شما را که دارای تخفیف ویژه هست پیدا کنم خرید انجام می دهم .

برای ادامه مقاله می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید .

http://blog.alexa.com/what-are-buyer-keywords-and-how-do-you-find-them

 

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی